Навчальні матеріали


02.09.2013
Відбулося наше перше зібрання. Були зроблені перші кроки  клубу:
1. Сформувалася група учасників клубу.
2. Ми разом визначили правила клубу.
3. Обговорили першочергові завдання.
4. Отримали перше домашнє завдання: придумати логотип клубу, девіз, емблему.

6 вересня 2013 р.
Ми знову зібралися на засідання. На ньому ми насамперед обговорили  найважливіші питання щодо  функціонування нашого клубу:
1.         Серед представлених логотипів  ми прийняли логотип клубу;
2.         Прийняття статуту;
3.         Соціальний педагог Мужів Ірина провела тренінг "Пізнай себе і ти пізнаєш світ". Метою цього тренінгу було : розкриття  позитивних здібностей, знання про особистість, спілкування,  кращого пізнання самого себе та своїх товаришів.
4.         Обговорення результатів  тренінгу.
5.         Робота в блозі
6.         Бесіда про безпеку  роботи в інтернеті.



10 вересня 2013 р.
Тема  заняття  "Де живуть ідеї".
Засідання розпочала практичний психолог школи Лучанко Ольга .
Учасниками  клубу було запропоновано провести  Тиждень дитинства в школі для  третіх і четвертих класів з їх безпосередньою участю.
Мета: Формувати в учнів уявлення про зміст і значення праці людей різних професій, про професії батьків, значення їхньої праці для інших людей; розкрити зв’язки між працею людей і ставленням до них; вчити аналізувати, узагальнювати; виховувати повагу до трудівників, ощадливість і бережливість до результатів праці дорослих, працелюбство.
1.         Були використані вправи : «Привітання», «Робота з малюнками», «Дари професій», Гра «Доповни речення», «Загадки про професії», « Хвилинка-веселинка», « Вставте пропущені слова».
2.         Арт-терапія «Доріжка у світ професій».
3.         Колективна і групова робота учнів.
4.         Рефлексія.
5.         Обговорення з учасниками клубу проведеного заняття.
6.         Підведення підсумків роботи.


13 вересня 2013 р.
Продовжується  Тиждень  дитинства.
1. Робота з тестом "Чи я можу це зробити"
2. Визначення позитивних якостей і слабкі сторони учасників команди.
3. Інтерактивна гра  для молодших школярів «Малювання на манці».
4. Підбиття підсумків гри та обговорення.
5. Гра «Вибір і прийняття рішень».
            Учням було запропоновано припущення, що з деяких причин  вони мають одну зайву годину вільного часу сьогодні ввечері, хоча цього і не сподівалися. Ми обговорили, що учні хотіли  б робити з цим своїм вільним часом. Їхні пропозиції були записані на дошці. Після цього  кожному учневі було задано  записати  чотири – пять видів діяльності, які для них є найліпшими. Після цього  учні виділили позначкою ті  види діяльності, які  вони хочуть зробити в цю вільну годину, і обвести кружечком  наступне за бажаністю заняття.
            Дошку було розділено на дві частини. В одній зроблено запис  «Вибір»,  в іншій  «Вартість». Кожний учень  оголосив свій вибір номер один, і це було записано у  першу частину дошки. Друге за бажаністю  заняття було записано у другу частину дошки. Під час  цих дій відбувається обговорення, що під час прийняття рішень є  реальна  і альтернативна вартості.
6.Підбиття підсумків заняття.

            16 вересня 2013 р.

Засідання проводить соціальний педагог Мужів Ірина. Тренінг "Обдарованість і здібності." Виявлення професійних схильностей.
Мета:  сприяння  психічному й особистісному розвитку кожної дитини; допомога  учням розкрити свій життєтворчий потенціал, навчитися бачити проблему й шукати її різностороннє вирішення; розвивати пізнавальні і творчі здібності учнів, навики спілкування у навчально-ігровій діяльності, вміння знаходити шляхи попередження конфліктів.
1.      Використання вправи на знайомство "Ім'я + якості".
Кожний учень називає своє імя, після чого визначає свої позитивні якості і негативні риси.
2.      Інформаційне повідомлення на тему "Обдаровані діти. Хто вони?"
3.      Бесіда про обдарованість.
4.       Роздум над питанням --- Чим відрізняються обдаровані  діти   від талановитих.
5.      Реєстр визначення  обдарованості.
6.      Обговорення поставлених запитань.
7.      Індивідуальна робота.
8.      Колективне обговорення.
9.      Підсумок.


19 вересня 2013 р.
Учасниками  шкільного клубу підприємництва було організовано проведення свята  "Осіння феєрія".
На зібрані кошти  учасники клубу  придбають шкільні приладдя і передадуть їх особисто в дитячий будинок.



24 вересня 2013 р.
Проведення  профконсультування  соціальним педагогом школи  на тему : "Стилі керівництва".
1.      Бесіда на  тему: Людина - як ресурс виробничої системи є найважливішим елементу процесу виробництва і управління.
2.      Дискусія на тему: Чи правильне твердження  «Управління персоналом є універсальною задачею і основою функцією керівника»
3.      Обговорення,  що таке стиль керівництва, в чому полягає основна відмінність стилів керівництва, позитивні та негативні особливості різних стилів керівництва.
4.      Планування керівникоми роботи з персоналом.
5.      Визначення учнями    власних   цінностей   та потреб, пов'язування   їх  з майбутньою професією, можливою кар'єрою.
6.      Підсумок  заняття.



27 вересня 2013 р
Екскурсія   у  дитячий будинок закритого  типу у м. Тернопіль.
   1.  Зустріч із вихователями, помічниками вихователів, лікарем, дітьми  дитячого будинку закритого типу.
2. Знайомство і роздавання подарунків.
3.Ознайомлення із  приміщенням дитячого будинку.
4. Розповіді  працівників про   специфіку  роботи.
5. Переваги і недоліки у роботі вихователя дитячого будинку закритого типу.
6. Ігри з дітьми.
7. Підсумок  екскурсії тренерами.

1 жовтня 2013 р.
Сценарій заняття:
      1. Вступне повідомлення "Що таке економіка?".
      2. Перегляд мультфільму "Азбука грошей" 8-9 серії.
      3. Обговорення.
      4. Мозковий штурм "Як ринок  вирішує основні проблеми  економіки".
      5. Симуляційна гра  "Ринок ресурсів".
      6. Висновки гри - ознайомлення учнів з основними поняттями теми "Ринок".



04.10.2013
У школі проходить День учнівського самоврядування.
Напередодні учні ознайомилися із  темами уроків на цей день і сьогодні  саме вони проводять уроки у школі  ( правда, під пильним наглядом вчителів).


08.10.2013
Сьогоднішнє заняття було на тему «Мотиви вибору професій» .
1.      Бесіда про  труднощі, які виникають перед учнями – випускниками  щодо вибору професії.
2.      Дискусія: Чи розуміють  учні   зв'язок  між  вибором  професії із загальною проблемою прискорення соціально-економічного розвитку.
3.      Спрямованість  учнів  на професії  різних напрямків.
4.       Підведення підсумків заняття.
Кожна професія вимагає глибоких професійних знань як основи продуктивної і ефективної праці, і цьому не може бути заперечень, але знання економічних дисциплін на сучасному етапі необхідне молоді в будь-якій галузі діяльності.


                                            10 жовтня 2013 р.
1.      Вступне  повідомлення «Що таке безробіття. Які види безробіття. Причини безробіття».
2.      Мозковий  штурм « Неминучість  безробіття   у  ринковій  економіці».
3.      Екскурсія  у  Тернопільський міськрайонний центр зайнятості.
4.      Вправи   і тести   на визначення професійної придатності  учнів.
5.      Ознайомлення  із  вакансіями  робочих місць на Тернопіллі.
6.      Опрацювання інформації  про  різноманітні  професії.
7.      Робота  з  терміналами.
8.      Підсумок – бесіда « Яким способом  можна уникнути безробіття»



15    жовтня 2013 р.
  1. Бесіда  «Розуміння сутності лідерства
 2. Аналіз кожного стилю лідерства  (авторитарний стиль, демократичний стиль, ліберальний стиль  ).
3.      Мозковий  штурм  «Відмінності між поняттями «лідер» і «керівник»».
4.       Стів Джобс - американський  підприємець і винахідник.
5.      Секрети успіху одного з найбільших бізнесменів нашого часу.
6.      Прослуховування    аудиокниги  "Стив Джобс: Уроки лидерства."
7.      Аналіз та обговорення прослуханого.


18 жовтня 2013 р.
                        Шкільна олімпіада з економіки для учнів 11 класу .
Учні показують свої знання  виконуючи усі  поставлені перед ними  завдання.


                                                         22 жовтня 2013 р.
Ознайомлення із бізнесом  успішного   приватного  підприємця.
1.      Вступна бесіда  « Хто такий  підприємець».
2.      Визначення рис  підприємливої людини.
3.       Обговорення « Від кого залежить вибір діяльності  підприємця»
4.      Екскурсія  на господарство успішного приватного підприємця - господарство  ПАП "Агропродсервіс" с. Настасів.
5.      Приємна зустріч із господарем   господарства.
6.      Розповідь про  становлення бізнесу, капіталовкладення, наймання працівників, успіхи, невдачі і шляхи їх усунення, плани на майбутнє.
7.      Зустріч  і  розмова  із працівниками.
8.      Екскурс  по цілому господарству.
9.      Аналіз і підсумок побаченого.


25 жовтня 2013 р.
Продовжуємо  зустрічі із успішними приватними підприємцями
1.      Екскурсія  на тепличне господарство в смт. Велика Березовиця.
2.      Зустріч із  господарем,   флористом, агрономом , квітникарем – аранжувальником.
3.      Розповіді про те, як виникла  ідея  розпочати  власний  бізнес, оформлення документів,пошук сировини, наймання на роботу працівників, створення послуги – складання букетів і  композицій, ознайомлення із японським  мистецтвом  «ікебана».
4.      Недоліки  тепличного господарства.
5.      Аналіз і обговорення побаченого.



29 жовтня 2013 р.
1.      Вступна бесіда «Ким ви хочете стати після закінчення школи».
2.      Екскурсія в  Тернопільський  національний  педагогічний  університет   імені  В. Гнатюка.
3.      Відвідування  факультету  початкового навчання.
4.      Відвідування факультету  фізкультури.
5.      Відвідування факультету  фізмату.
6.      Відвідування факультету  історії.
7.      Відвідування  інженерно - педагогічного  факультету.
8.      Знайомство із деканом ІПФ.
9.      Екскурсія  в майстерні інституту.
10.   Присутність на лекціях.
11.  Огляд  кабінетів інформаційних технологій інституту.
12.  Розповіді про умови вступу, навчання, отримання диплому .
13.  Підсумок. Обговорення   на тему  «Чи можна стати підприємцем, маючи диплом учителя».



1 листопада 2013 р.
Екскурсія  у Тернопільський комерційний коледж.
1.      Знайомство із директором  і вчителями  коледжу.
2.      Екскурсія  по коледжу, огляд кабінетів.
3.        Розповіді про умови вступу, навчання, проходження практики,отримання диплому
4.        Підсумок. Обговорення   на тему  «Чи можна стати підприємцем, маючи диплом товарознавця».

5 листопада 2013 р.
            Відвідування  приватного  підприємця   закладу   ресторанного господарства - кафе-бару "Монблан".
1.      Розповідь власника  про бажання розпочати власний бізнес.
2.      Перешкоди на шляху до  відкриття бізнесу.
3.      Відвідування  необхідних інстанцій, для відкриття бізнесу.
4.      Які податки і яких розмірів  потрібно сплачувати.
5.      Плани на майбутнє.
6.      Підсумок. Обговорення .


8 листопада 2013 р.
Банки. Їх функції.  Світові  гроші.  Економічна   гра : "Я клієнт банку".
1.      Вступне повідомлення  «Банки. Іх функції»
2.      Аналіз функцій , які  здійснюють банки.
3.      Перегляд  слайдів , на яких зображені банки  світу.
4.      Поняття «Світові гроші»
5.      Перегляд  колекції  «Монети і банкноти світу»
6.      Обговорення.
7.      Економічна гра  «Я  клієнт банку»
Учням запропоновано  різні заголовки  газет, що стосуються  вартості долара на ринках іноземної валюти. Вони вивчають  валютні курси, встановлені Національним Банком, і беруть участь у грі,  у якій потрібно обмінювати іноземну валюту в банках  країни.


12 листопада 2013 р.
Відвідування   УМВС  України  в  Тернопільській  області
1.      Розповідь  «Міліція в Україні: поняття, основні завдання та функції»
2.      Мозковий штурм  «Юридична  відповідальність працівників міліції України».
3.      Обговорення критерій  службово-трудових заслуг  працівників міліції.
4.      Вправа – підсумок  « Приватний підприємець – чи працівник міліції».


15 листопада 2013 р.
  Економічне заняття  на тему: Виробництво. Ефективність виробництва. Продуктивність праці.
       Економічна гра " Фабрика виготовлення книжки"
1.      Актуалізація опорних знань. « Створення  матеріальних   благ  та послуг, необхідних   для задоволення людських потреб.»
2.      Визначення факторів виробництва, засобів виробництва.
3.      Мозковий штурм «Як зробити виробництво більш ефективним».
4.      Економічна гра  «Фабрика виготовлення  книжки»
5.      Висновки гри :
-          Початкові проблеми при виготовленні книжки ;
-          Обговорення дій;
-          Спеціалізація;
-          Раціональне використання  ресурсів;
-          Підвищення продуктивності праці.
6.      Рефлексія заняття.


19 листопада 2013 р.

Визначення   професійних  типів  особистості  за допомогою теста  Джорджа  Голланда.
1.      Вступне слово  на тему «Професія це…»
2.      Мозковий штурм « Чи хочу я жити у достатку?»
3.      Психологічна   гра   «Професія на букву»
4.      Визначення   професійних  типів  особистості  за допомогою теста  Джорджа  Голланда.
5.      Симуляційна гра  «Захист професії перед батьками»
6.       Обговорення
7.      Вправа – підсумок «Який тип професії мені підходить»


22 листопада 2013 р.

Екскурсія  у Тернопільське вище професійне училище№4  ім. М. Паращука.
1.      Знайомство із директором  і вчителями  училища..
2.      Екскурсія  по училищу, огляд кабінетів, виставки робіт студентів.
3.        Розповіді про умови вступу, навчання, проходження практики,отримання диплому
4.        Підсумок. Обговорення   на тему  «Приватний підприємець із дипломом столяра, зварювальника, маляра, штукатура.»



26 листопада 2013 р.

У школі    День Підприємництва.
            Члени клубу  проводять  урок ощадливості для учнів  пятих. шостих, сьомих  класів.
1.      Актуалізація опорних знань : « Що таке сімя».
2.      Проблемна ситуація  «Звідки надходять гроші до гаманця?»
3.      Роботу у групах  «Сімейний гаманець складається із….», «На що витрачаються  гроші із сімейного гаманця?»
4.      Визначення поняття  «Непередбачувані та невиправдані витрати», «Кишенькові гроші».
5.      Розвязування проблемної ситуації « Що потрібно робити, щоб бажання здійснювалися?»
6.       Визначення поняття «Заощадження і їх доцільність. Економія і добробут»
7.      Проведення гри  «Розрахунок витрат на проведення родинного свята»
8.      Висновки гри: Що було зайвим?  Від чого можна відмовитися? На чому можна зекономити?

9.      Підсумок уроку «Сімейний бюджет потрібно споживати раціонально.»


28 листопада 2013 р.

Екскурсія  у  Головне управління Міндоходів у Тернопільській області.
        1.      Вступне повідомлення «Податки та їх необхідність»
        2.      Мозковий штурм  «Головні  передумовами виникнення податків»
        3.      Основні елементи податків:
які характеризують внутрішній зміст
які конкретизують зміст основних елементів
       4.      Класифікація податків.
                      1.      За економічним змістом об'єкта оподаткування.
                      2.       За формою оподаткування.
                      3.       За рівнем державних структур, що впроваджують податки.
                      4.       За способом встановлення податкових зобов'язань.
                      5.       За повнотою прав використання податкових надходжень.
 5.Економічна гра « Який податок сплачує підприємець»
 6.Бесіда  «Як краще підприємцю здавати звіт за звітний квартал».
 7. Відвідування музею податкової.
 8. Підсумок  «Щоб наповнити бюджет країни – сплачуй податок»

                                       03 грудня 2013 р.
Екскурсія у  Великоберезовицький дитячий садочок  "Кобзарик".
1. Вступна бесіда " Цікава професія вихователя"
2. Екскурсія у дитячий садок.
3 Ознайомлення із групою, вихователем,  дітьми, розпорядком дня .
4. Допомагаєм роздавати сніданок
5 Допомогна у поведенні занять  ( малювання, математики, музики)
6. Рольові ігри - як засіб пізнання світу.
7. Бесіда з завідуючою дитячого садка - Карабою Світланою Борисівною.
8. Підсумок  "Покликання бути  вихователя  повинно  йти від душі".
                                                         
                                                         06 грудня  2013р.
Ми розв'язуємо економічні задачі, готуємося до  ІІ  етапу   Всеукраїнської  олімпіади з економіки.

                                                       10 грудня 2013 р
Екскурсія до  органів місцевого самоврядування – Великоберезовицької  селищної ради.
1.      Ознайомлення з  головою селищної ради, усіма працівниками, новим приміщенням.
2.      Мозковий штурм : « Чи потрібні приватні підприємці селищу»
3.      Кваліфікація податків, сплачених приватними підприємцями.
4.      Обговорення екскурсії.



                                                        13 грудня 2013 р.
Економічна гра  "Школа міліонера".
1. Вступна бесіда.
2. Розв'язування запитань.
3. Групова дискусія.
4. Обговорення.

                                                           17 грудня 2013 р
Проведення  благодійної акції "Подаруй дитині радість",  солодка ярмарка.

Немає коментарів:

Дописати коментар